Навіть не в 2224 році. Нова серія про метро на Виноградар

У кулуарах міського будівництва Києва спалахнув скандал, що кинув тінь на перспективи розширення метрополітенської мережі. Комунальне підприємство «Київський метрополітен» ухвалило рішення розірвати контракт із ключовим підрядником, АТ «Київметробуд» у зв’язку з серйозними порушеннями термінів будівництва на ділянці Сирецько-Печерської лінії, що веде у бік житлового масиву Виноградар.

Розгромлені Терміни: КП «Київський метрополітен» та рішення суду

Відповідно до інформації, оприлюдненої на платформі тендерів Prozorro, КП «Київський метрополітен» вирішило розірвати договір із АТ «Київметробуд» на будівництво частини Сирецько-Печерської лінії метро. Це рішення знайшло своє законне обґрунтування у судовій ухвалі Північного апеляційного господарського суду від 9 листопада 2023 року. Відповідно до суду, підряднику було відмовлено у перенесенні термінів виконання договору, і попереднє рішення про продовження терміну було анульовано. Договір було укладено з 20 листопада 2018 року до 24 січня 2023 року, і сума оплати становила 4 млрд грн.

Незважаючи на регулярні спроби АТ «Київметробуд» перенести терміни завершення будівництва, у 2021 році на 12 травня 2023 року та у 2022 році на 19 грудня 2023 року, суд відхилив ці запити, що призвело до остаточного розриву контракту. Судове рішення також відкриває шлях для стягнення збитків із боку замовника.

метро на виноградар

Перезапуск тендеру та перспективи будівництва

У світлі рішення розірвати контракт, КП «Київський метрополітен» готується до нового етапу розвитку метро. На офіційному рівні оголошено про швидке проведення нового тендеру на вибір виконавця для продовження будівництва Сирецько-Печерської лінії у напрямку до Виноградаря. Перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Микола Поворозник заявив про необхідність підвищеного контролю та прозорості в процесі вибору нового підрядника.

Поворозник також наголосив, що КП «Київський метрополітен» проведе ретельну оцінку та заактивує всі виконані роботи попереднім підрядником. Виявлені факти порушень та зловживань будуть передані правоохоронним органам, які вже розпочали кримінальні провадження за «Київметробудом». Рішення про зміну підрядника прийнято в контексті того, що поточний генпідрядник перебуває в глибокій корпоративній кризі, що пройшла через корпоративний конфлікт та масові звільнення працівників.

Ці події ставлять під питання не лише терміни завершення будівництва метро на Виноградар, а й викликають серйозні питання щодо системи управління та контролю за великими інфраструктурними проектами у столиці.